Aruba: Eagle beach – Alto Vista – Palm beach

ArubavlagDeze wandeling van 12,5 kilometer steekt 2x het eiland over. Je moet op tijd starten want na 13.00 uur is het te heet om te wandelen als je verder van de kust af bent.

We starten bij Amsterdam Manor en gaan rechts van dit hotel de weg in richting de Superfood, een Jumbo XL. Halverwege deze weg moet je een paadje nemen langs een muur. Steek daarna de hoofdweg over en schuin links de parkeerplaats over van de Superfood.

Volg de hoofdweg Bubali en ga de tweede weg links, richting Arubiana Inn. (bij bord)  Volg de weg langs de huizen, en waar de weg haaks linksaf gaat steek je de greppel over en ga rechtsaf over een onverharde weg. Je loopt door de bush. Vlak voor een verharde weg ga je linksaf een onverharde weg achter de huizen langs. Deze weg komt uit op een verharde weg, waarna je doorloopt tot een grotere weg. Hier ga je linksaf. Je passeert en school genaamd Washington. Loop door tot een groot kruispunt met aan de linkerkant een bank. Ga hier rechtsaf richting stoplichten en de St-Annakerk. Ga hier links. Na een paar 100 meter bij het bord Alto Vista weer rechts.

Blijf deze weg volgen tot een T-splitsing. Daar ga je links. De weg stijgt enigszins. Aan de linkerkant kan je een zijweg omhoog richting een watertank, voor een mooi uitzicht. Wij gaan niet linksaf maar rechtdoor, de weg slingert door de bush en aan de kant van de weg staan achterelkaar 14 witte kruisen.

kruisen richting Alto Vista

De weg eindigt bij een klein kerkje genaamd Alto Vista.

Kerk van Alto Vista

Dit kerkje is gebouwd in 1952 op de plek waar vroeger een oud kerkje uit 1750 gestaan heeft. Voor de plaatselijke bevolking is dit een heilige plek. Het kerkje is in arubaanse stijl gebouwd.

Ga links om, langs de muur en aan de achterkant van het kerkje vind je een doolhof van de Vrede.

Doolhof van de Vrede

Aan de linkerkant van dit doolhof gaat een pad richting de zee. Het pad sluit aan op een groter pad. Op een kruising vlak voor de zee ga je linksaf. Volg dit pad totdat het uitkomt op een groot pad waar jeeps e.d. kunnen rijden. Ga hier links. Je passeert een aantal natuurlijke inhammen, rooien genaamd.

pad langs de kust

Op een gegeven moment verdeelt de weg zich in tweeen. Ga hier links, enigszins omhoog. Volg dit pad, wat ook door mountainbikers gebruikt wordt. Hou links aan. In de verte zie je de huizen van Seroe Pela. Volg het pad achter de huizen. Het pad komt uit op de weg, ga rechts. Na een linkerbocht in Boroncana weer rechts. Bij de hoofdweg rechts en direct weer links. Na een linkerbocht is er na 200 meter een weg rechts. Deze weg, Bakval, komt uit op een rotonde. Ga hier links, Je staat voor het Marriott Hotel. Hier is ook de bushalte, waar vaak de bus (tijden) en de busjes richting Eagle beach langs komen.

routekaart

Hieronder een film van One happy Island.

Meer Aruba: kijk bij categorie.kerk

Dit bericht werd geplaatst in aruba en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.